2009. június 29., hétfő

libabőr

István küldte minap a klipet...

FANTASZTIKUS!

8 megjegyzés:

Iboly írta...

Atyaúristen!

Hogy tud kijönni ilyen hang ezeknek a gyerekeknek a torkán? Libabőr, tényleg!

Iboly írta...

Ezt is érdemes megnézni, ha meg akartok hatódni: http://www.youtube.com/watch?v=_8sQxABmq0Y

Ann írta...

Hihetetlen...

verbena írta...

Iboly, köszi a linket. Hihetetlen hangja van Susan-nek.. tovább is néztem, te meghallgattad a Macskákat Tőle? Fantasztikus az is.

ZJA írta...

... de 14-15 éves fiúknak még nem fog változni sokat a hangjuk? Vagy most már a "korábban érés" erre is vonatkozhat, és ennyi idősen túl vannak a mutáláson?

verbena írta...

Tomi már túl van rajta, ő ugye 14 éves múlt, sztem jó egy éve mélyült a hangja meg.
Ezt találtam:
A mutálási idő egyénenként nagyon változó. A déli népek gyermekeinél általában előbb kezdődik el, mint az északiaknál, mégis azt mondhatjuk, hogy ez a fiziológiás változás a 11- 16. életév között zajlik le. Ekkor a fiúk gégeváza megnövekszik, az ádámcsutkájuk előreugrik, hangszalagjaik hossza megközelítőleg ötszörösére nő, szélessége és vastagsága is fokozódik. Fiúk esetében ez a hossznövekedés eléri az egy centimétert. A természetes fejlődés 6 hónaptól 1 évig tarthat. Eredményeképpen a hang egy oktávval, azaz 8 zenei hanggal mélyül, erősebb és hangszínben jellegzetesebb lesz. A gége viszonylagos gyors növekedése és a hangképző izmok ügyetlensége gyakorlatlanságot eredményez a hangképző szerv használatában, emiatt a hangváltozás időszaka alatt a mély férfihang minduntalan átcsap a sokkal magasabb gyermekhangba.

Iboly írta...

Csuda érdekes dolog ez a mutálás! Andris is mostanában mutált (hogy befejeződött-e, a jó ég tudja!), csuda vicces hangokat produkált néha. :)

Aha, én is néztem tovább a vetélkedést, tényleg fantasztikus, milyen gyönyörűen énekelte a Macskákat Susan. Az meg különösen érdekes, hogy hogy el tud bújni egy ilyen tehetség, akár évtizedekre is.

verbena írta...

Tomi mutálása nem volt "látványos", nem volt megcsukló hang, meg hirtelen magassá sem vált, de öcsémé pl. ilyen volt.

Susanról: én is ezt kérdeztem, hogy hogy-hogy nem fedezte fel sosem senki. Negyedennyi hangú emberekből meg sztárok lesznek.