2023. augusztus 11., péntek

Le Mans

A nyaralás átszervezésekor Le Mans-nak maradnia kellett, ui a fiúknak ez be lett ígérve és pont.
A 24 órás autóverseny pályája plusz a múzeum.
De ha már megszállunk ott, akkor este nézzük meg a Nuit des Chimères-t, a minden évben megtartott nyári fényjátékot.
Normandiai szállásunk és Le Mans között kb 250 km volt, és úgy terveztük, hogy mindenféle kötöttségek nélkül, de megnézzünk vmi kastélyocskát, ha már a Loire völgyén át megyünk.
De az a felhőszakadás, amit mi ott kifogtunk, az mindent is felülírt. Autósok húzódtak le inkább, mert nem mertek továbbmenni az úton, úgy ömlött. És a radarképek szerint nem akart az eső elvonulni, begyógyult arra a részre szépen.
Úgyhogy extra meglepetés volt, hogy mire elértük a versenypályát/múzeumot, elállt illetve ott még nem kezdett el esni az eső.
A kombi jegyek megvásárlása után, rögtön a pályára mentünk. Épp motorosok gyakoroltak, a fiúk legnagyobb örömére. Mi nem vagyunk ilyen brümmögés-függők, úgyhogy mondtuk nekik, hogy menjenek, amerre csak akarnak, mi kicsit sétáltunk a tribünöknél, majd bevártuk őket, míg ők végigjárták az egész pályát.
A múzeumban az idén 100 éves verseny történetét mutatták be, nagyon sok versenyautóval, igazán élvezetes volt.

Innen a szállásunkra mentünk, egy BB hotel, full automata, teljesen okés, pontosan azt kaptuk, amit vártunk. Letusoltunk, és bementünk a városba, hogy az estét bent töltsük. Persze itt már esett/szakadt, úgyhogy adtunk egy esélyt a fényjátéknak, ami napnyugta után 10-kor kezdődött. A katedrális mellett találtunk egy bárt, itt koktéloztunk, és 9.45-kor elállt az eső.. a fény-show fantasztikus élmény volt, nem csak a katedrálist használták hozzá, hanem a régi várfalakat is, így körbe lehetett sétálni a belvárost és ámulni, hogy milyen szuperül megcsinálták.

Lazac írta...

Aj, de szépséges minden!!! Nagyon jó ismét látni, most már beszámolóval együtt. ♥♥ Képzeld, amikor én a Loire völgyben jártam, akkor is szakadt az eső, ilyen ez. :):)

Verus írta...

Köszi :) szerintem akkor a Loire völgye valami esővonzó mágnessel van bevonva, hazafelé dettó ugyanez volt..