2023. augusztus 12., szombat

La Rochelle, első napok

Ahogy írtam is talán, a fő szállásunk La Rochelle-Aytré-ban volt.
Apartman, jól felszerelve és egy 25nm-es terasszal. Ez volt a fő szempont, hogy ez legyen A Hely, a terasz keleti fekvésű volt és egy bringaútra nézett, aminek a végén a tengerpart volt.
Persze Le Mans-tól La Rochelleig esett, a szállás elfoglalása után kimentünk a helyi partra, hogy szemrevételezzük a plázst.. hát, nem tetszett. (A neten már kinéztünk egy tutira homokos partot, de az 10 percre volt kocsival, a város másik végén.)

Másnap megint szakadó esőre ébredtünk, és jó reménytelennek tűnt, hogy mi itt valaha is napozós/strandolós napot kifogjuk.
Délutánra elállt az eső, úgyhogy nyakunkba vettük a várost..
Megnéztük a homokos strandot, Les Minimes-t, ez tetszett.

Aztán bementünk a belvárosba, és a régi kikötőben lévő 3 torony közül megnéztük az egyiket, a Saint Nicolas tornyot. A belépő mindhárom toronyra €9, van rá egy hete az embernek, hogy bejárja őket. A fiúknak viszont ingyen van, hiszen Franciaországban minden, az állam által fenntartott múzeumba, műemlékbe a 26 év alatti, Eu-s polgárok ingyen bemehetnek.

Innen a belvárosban szédelegtünk egy kicsit, Alan vett egy csomó szivart (negyed annyiba kerül ott, mint itt), ja, meg megnéztük a városi templomot is.

Másnap lett a Beach-day, végre nem esőre keltünk ezen az egy napon, és ekkor volt az, hogy reggel kimentünk, délutánig mást sem csináltunk, csak fürödtünk és  döglöttünk.

Este elmentünk egy szomszéd kisvárosba- Châttelaillon-Plage-ra sétálgatni, ahol megtaláltuk a kedvenc tengerpartunkat, belefutottunk egy utcai salsa-estbe, amit egy kubai rum bár csinált, hátperszehogy beültünk rumra/rumos koktélokra és szivarozni.
A bárból még a naplementét is meg tudtuk csodálni.

Lazac írta...

nem csodálom, hogy az első strand nem tetszett, eléggé boráf, így kinézetre. A másik az nagyon cool és az a Havanna bár!!!! A fiúk nagyon jól néznek ki, így kell nyaralni kérem szépen. :)

Verus írta...

Köszi, az a bár tényleg szupi volt, és ebbe a városkába jártunk vissza esténként tengerparti sétára, és persze kipróbáltunk más bárt is.