2023. július 23., vasárnap

Holnap..

.. tényleg elindulunk nyaralni.
Ami új lesz ebben az útban, a fiúknak maga a hosszú komp élménye, nekünk pedig, hogy másik társasággal megyünk. Plusz ez még egy új hajó is, amit idén nyárra vezényeltek ide a Balti tengerről, így a svédek miatt van rajta nordic spa is jacuzzival és szaunával. A szabad időpontokat néztem, de végül nem foglaltam be (amúgy nem drága, €15 a két óra), viszont reggelire befizettünk.
Az Irish Ferries-nél szeptemberben mi csak 2 kávét vettünk reggel, az majdnem €12 volt, az egy tányér reggelikért (ír reggeli, depláne Alan ki nem állhatja) plusz €15-öt kértek el. Abból kiindulva, azt terveztük, hogy viszünk mindent magunkkal, meg esetleg holnap reggel még csinálok fasírtot másnap ebédre. A komp amúgy este 22-kor indul és másnap 16 h-ra köt ki. A fix az, hogy holnap ebéd itthon, vacsira a kikötőbe/kompra szendvicseket csomagolunk. Na szóval, a stena line-nál meg be lehet fizetni büfé vacsira, büfé reggelire és büfé ebédre. A fenti árakból kiindulva, a fejenként €15-s reggeli nem is tűnik vészesnek, pláne, hogy ezért kávé/tea/juice és all-you-can-eat is jár. Így az odaúton leteszteljük, a haza utat meg majd meglátjuk. (Onnan viszont este 7-kor indulunk és másnap délben érünk Rosslare-be). Plusz pont, hogy lesz ingyen wifi, ok, csak annyira gyors, hogy egy üzenetet elküldjön az ember, a gyorsért fizetni kellene, és alapból úgy készülünk, hogy nem fogjuk használni (filmek laptopon, ebook-ok az olvasókon, real könyvek plusz kártyák, keresztrejtvények és magazinok a csomagban), de ha bmi van, utol tudjuk érni az itthoniakat vagy ők minket.
Ja, és durva, hogy milyen szívás lett volna, ha idén is a szokásos utunkat jártuk volna.. mi mindig a szabadságom első hetén, általában csütörtökön késő este szoktunk áthajózni Rosslareből Wales-be jellemzően a stena line-nal, majd egész éjszaka vezetünk, és kora reggelre már Doverben is vagyunk. Múlt szerdán kigyulladt a stena line egyik kompja Belfastnál, nem történt semmi baj, de a hajót szervizbe kell vinni, így jobb híján Rosslare-ből felvezényelték a kompot Belfastba és a Rosslare-Wales járatot azonnali hatállyal törölték.. mindezt csütörtöktől. A sok utas, nyaraló család meg pofára esett, szerencsétleneket nem irigylem. Akármilyen alternatív megoldást is kínálnak, (vagy adják vissza a pénzt az embernek) tuti jól elba@ták sok-sok ember nyári tervét.

Nézem a tengeri időjárást is, bár az ellen semmit sem tudok/tudnék tenni, de esküszöm ptsd-m van a tavalyi hazaúttól. Úgy tűnik a mostani esős, szeles, viharos idő pont akkor lenyugszik, mikor megyünk. Legyen így.
Úgyhogy holnap kalandra fel.

Lazac írta...

Kellemes kompozást, békés tengert és szerencsés megérkezést kívánok. Az ott töltött időben meg mindent a legjobból. ♥♥♥