2020. április 13., hétfő

Húsvét 2020

Szerencsések vagyunk, több szempontból is. 
Egyrészt, hogy vagyunk egymásnak, és jól érzi magát mindenki a másik társaságában, másrészt, hogy olyan tavaszi, már-már nyárias Húsvéton vagyunk túl, ami igencsak ritka mifelénk. 

Általában a lengyel boltban veszek sonkát, de most úgy döntöttem, hogy a Lidlben kapható almafa füstjével füstölt sonkát veszem, hátha.. hát csak ilyet fogok mostantól venni Húsvétra, isteni finom volt. A gyerekek imádták, én is (Alan nem eszik ilyet, sosem. De elhitte, hogy finom.) 
A maradékot -a végeit- most este ledaráltuk és füstölt sajttal krémet csináltunk és az esti tv-nézéshez mini canapè-kat gyártottunk. 😋



Szombaton megsütöttem-főztem mindent, amit akartam, Alan csinált málnás tiramisut is, egy kis tavaszias ízt akartunk kihozni belőle.
Pénteken, szombaton is egyfolytában kint voltunk a kertben, szombaton befogtuk a fiúkat kerítés- és deck-festésbe. 
Voltunk bicajozni is, kosaraztunk is, fagyiztunk (szigorúan bödönös, lidlben kapható fagyi, nem megyünk el fagyizni sehovase) ittunk Guinnesst is.. már-már nyaralás fílingje volt az embernek, fotóztam harmatos füvet, kaptam cuki kávékat..













Húsvét vasárnapra jól lehűlt az idő, esett egész nap (de ez jót tett a kiskertnek.. #bepositive ) , de estére kitisztult, és ma reggel óta megint 7ágra sütött a nap.. így este nyolckor is vakít. Igaz, szeles, hűvösebb az idő, így ma inkább lesétáltuk a bringás/futós körünket, 6 km, jól esett. 
A Húsvéti reggeli az inkább brunch volt, nem volt igazán oka, hogy kivágjuk a kamaszainkat az ágyukból. A Nyúl is hozott nekik csokit, nekünk is, úgyhogy majdnem olyan volt minden, mint “normális” időkben szokott. 









Szombaton itt volt egy #shineyourlight kampány. Az országban élőktől azt kérték, hogy tegyenek ki vmi fényt az ablakba este 9-kor. A fény szimbolizálja a reményt és a szolidaritást azokkal, akik elveszítették a szeretteiket a vírusban illetve akik betegek a covid19-től és a hálát az eü dolgozóknak, akik nap, mint nap küzdenek az emberek életéért.
Bevallom a tv közvetítést kihagytuk, mert szerencsétlen Sinead OConnor-tól hideglelést kapok, és ezen a hétvégén igyekeztünk nem arra gondolni, hogy ki van odakint. Úgy érzem amúgy, hogy mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy #flattenthecurve azzal, hogy nem megyünk el itthonról és betartunk minden előírást, sőt meg még annál többet is.
A számok durvák továbbra is, (Németországba is küldtek teszteket, mert nem volt kapacitás az országban az analizálásukra, azok most jönnek vissza, és ugyan a politika/újságok csak úgy mellékesként, mint egyfajta lemaradásként beszélnek róla, merthát nem ÚÚÚJ eset, de így napi 700-800-1000- rel nő az esetszám.) 10647 beteg és 365 elhunyt. 😔

3 megjegyzés:

Lazac írta...

Szuper csapat vagytok, jó volt nézni a képeket! Alan miért nem eszik sonkát? Mert zsíros, vagy mert nem kedveli?
Mondjuk a főtt sonkát én egyáltalán nem szeretem, így nálam soha nincs is ilyesmi Húsvétkor. Nyers, füstölt az van, mert az finom.:)
Szuper idő volt itt is, tegnap is 30 fok volt, nemnormális az időjárás, na! Ma már esik meg be van borulva és erős a szél is, de megyek dolgozni végre. :)

Verus írta...

Köszi Lazac!
Alan egyszerűen nem kedveli ezeket a cuccokat.. semmi bacon/szalonna/kolbászka/oldalas/sült-főtt sonka.. szerintem a textúrája miatt, nem az állat miatt, mert párizsi/virslit/szalámit eszik.
A nyers füstöltet nem szerettem meg, nálunk mindig főtt sonka volt, így nőttem fel és odalent, Baranyában ettem először nyers, füstöltet, valahogy nem ízlett.
Ó, ma is csudaszép időnk volt, hőfokot ha leírom (16 árnyékban) akkor mindenki elhűl, hogy ez meleeeeeg nektek? De itt, ahogy írtam már csomószor, meg talán, mikor itt voltál, te is tapasztaltad, hogy másmilyen erősséggel tűz a nap, az itteni 16 az otthoni 25.. rövid gatyás, ujjatlan pólós, fagyizós, naptejes...😂☀️☀️

Lazac írta...

Igen, tudom, még emléxem, hogy 16 fokban feltűrtük a pólót, gatyaszárat és izzadtunk.:):)
Ezért, amikor tavaly Skóciában 13 fok volt, már nekivetkőztem. :):) Ott tényleg más a hőérzet.
Ok én minden füstölt húst imádok, de csak a nyersen füstöltet, a főtt nekem nem kell.:):)