2018. május 31., csütörtök

Nyár van, nyár ...

Lassan egy hete kitört a nyár, meleg van, ezer ágra süt a nap, és már a lakásban is elviselhetetlen a meleg. A hálószobánkban 25 fok van, dél-nyugati fekvésű, így tulajdonképpen déltől napnyugtáig -ami most már este 10- odatűz a nap. 
Nem panasz ez, nagyon élvezzük, annak a nyűgével együtt, hogy fel kell kelni éjjel -inni :D - de végre mezítelenül alhatunk, na meg este kiülhetünk a kertbe, a gyerekek is kint lógnak egész délután, Beni kint tanul.. szóval tök jó. És alakul a színünk is. :D 

Így ez a nagy nyári fíling még jobban előhozta belőlünk (Beni és én) a kiskertészt.
A Lidl pár hete vetőmag dobozkákat osztogat, ha €20 felett vásárolunk. Beni lelkesen gyűjti őket, 12 félét lehet összegyűjteni, én meg támogatom a lelkesedését és segítettem elültetgetni őket. Az ablakban nevelgette, szépen el is indult majd' mindegyik a fejlődésnek, így tovább kellett lépnünk. 
Van egy nagy kertünk.. és van egy kutyánk.. aki szintén lelkes kertész. Eddig bármit ültettem ki/el, azt kiásta nekem másnap vagy harmadnap.. vagy lelegelte.. egyedül az epreim és két bokrom élte túl, (és a rohadt menta). Az epreket sosem bánotta: mondjuk, 2 éve, mikor kiültettem őket, befenyegettem, hogy ágyelőt csinálok belőle, ha hozzányúl.. Tavaly lettek először termései, pár szemecske, de idén már most tele vannak, már csak be kell érniük. (Írországban május/júniustól-szeptemberig van az eper szezon..)
Visszatérve a Lidl-ös növénykre: megígértem Beninek, hogy csinálunk neki egy kiskertet..de nem hátra, ahol Lars is ki van engedve napközben, hanem előlre, ahová a kutya csak felügyelettel megy ki. Felástam neki egy kis részecskét, és szépen kiültettük a növénykéket. 



Holnapra már esőket meg viharokat mondanak.. mikorra persze, hosszú hétvége lesz. 
Na meg szélvédő-csere. 
Egy felpattanó kő volt a ludas, először csak egy kőfelverődésnek tűnt az egész, majd -talán a meleg is közrejátszott- de szépen elindult a repedés keresztben, szem magasságban.
Szerencsére van biztosításunk a szélvédő javítására/cseréjére, így kedden délután online kértünk időpontot az egyik cégtől és holnap kivonulnak házhoz, kicserélni. drukk, hogy ha esik is, csak utána, miután végeztek.

Ha már nyár, akkor Jancsinak és Marcinak befejeződött a tanév: neki tényleg nyári szünet van holnaptól.


3 megjegyzés:

Lazac írta...

Csak halkan jegyzem meg, hogy a rohadt menta tök jól mutat a Mojitóban :D
Tegnap gyakoroltam az első leckéd után szabadon a G&T yogát, nagyszerűen ment, az első pohárig. :D Utána valami zavar támadt a rendszerben :D

Verus írta...

Azért is lett kiültetve 4 éve..csak koktélokhoz használjuk, esetleg díszítéshez, de komolyan kiírthatatlan és ott van mindenütt már...
A jógához gratula :P a leghosszabban a hulla-pózban- akarom mondani a SAVASANA :D - lehet jól iddogálni.. azt mondják :D :D

Lazac írta...

Arra még gyúrnom kell :D:D:D:D:D