2014. január 6., hétfő

kis karácsony

A Vízkeresztet (Epiphany) az írek Little Christmas-nek (Nollaig Bheag) vagy Women's Little Christmas-nek (Nollaig na mBan) is hívják.
A hagyományok szerint ezen a napon az anyák, nagymamák erre a napra felmentést kapnak a háztartási teendők alól, a családfők főznek ebédet, gondoskodnak a gyerekekről, és esetleg extra kimenőt is kapnak a  hölgyek a barátnőikkel.

Így köszönik meg a családtagok a karácsonyi sütés-főzésben megfáradt asszonyoknak az elmúlt 12 napot.
Szokás még apróbb ajándékokat adni az anyáknak/nagyanyáknak.


4 megjegyzés:

Zsuzsi írta...

Némely ír hagyományt szívesen megmagyarítanék :P

verbena írta...

Ez nekem is tetszik :) :p

Ági írta...

Visszagondolva valamennyire betartottuk, mert a délelőttöt a játszótéren töltöttem a gyerekkel, így főzni nem volt időm... Rendeltünk. :)

verbena írta...

LOL

Hát én egyedül voltam, így fàt bontottam, leszedtem a díszeket és hamár, akkor màr porszívózás..