2012. november 1., csütörtök

kókuszos süti

Ezen a héten nem csak a sulisok vannak itthon, hanem én is: szabadsááááágon :) 
Nagy elhatározásom volt, hogy akkor bizony én minden nap csinálok valami fincsi sütit.. hamár.. 
Hétfőn barackospite volt, kedden-szerdán tiramisu, ma pedig egy zebrakocka nevű sütit készítettem.
Mer' hogy a fészbúk erre is tök jó: egyszercsak megoszt valaki egy izgalmas receptet, és ki nem hagyhatod, hogy ne csináld meg. :D
Persze az enyém nem lett olyan szép, fotogén, mint az eredeti, de az csak amiatt van, mert finomabbra sikerült: több krém, vékonyabb tészta, és dupla vastag étcsoki a tetején. :D 
Én másfél adagosra csináltam, és szokásosan kicsit másképp csináltam: több porcukrot tettem bele, és a tészta is kapott a porcukorból.
(a krém amúgy a bounty csokit idézi )


Az én kis coco- chochito-m -randa, de finom... :D



Hozzávalók 20 x 30 cm-es tepsihez

a tésztához:



50 dkg darált háztartási keksz
5 evőkanál kakaópor
3 evőkanál baracklekvár
1 evőkanál rum
5 dkg vaj
5 evőkanál porcukor
kb. 3 dl tej


a krémhez:



3 dl tej
3 evőkanál liszt
1 teáskanál vaníliakivonat
5 evőkanál porcukor
5 dkg vaj
15 dkg kókuszreszelék



a tetejére:



10 dkg étcsokoládé
1 kávéskanál olaj





Először a krémet készítem el, mert annak hűlni kell. A lisztet simára keverem a tejjel, hozzáadom a kókuszreszelék felét és folytonos keveréssel sűrűre főzöm. Ha kihűlt, ízesítem a vaníliával, a cukorral és elkeverem a vajjal meg a maradék kókusszal.
A tészta hozzávalóit összedolgozom annyi tejjel, hogy jól formázható masszát kapjak. Három részre osztom és porcukorral megszórt deszkán a tepsi méretének megfelelő lapokat nyújtok belőle.
Az első lapot a tepsibe helyezem, erre kenem a krém felét, ráteszem a második lapot, majd a krém másik fele következik, végül a harmadik lappal befedem.
Gőz fölött megolvasztom a csokoládét az olajjal és rákenem a sütemény tetejére. Néhány órára hűtőbe teszem, majd kockára vágva tálalom.



Így kellene kinéznie :D


2 megjegyzés:

Mari írta...

Már befutott a megrendelés, hogy ezt okvetlenül meg kell csinálnom! :DD
Amikor az új házat betölti a sütemény illata, akkor lesz belőle igazi otthon...
Legyen sok szép napotok, boldogságotok benne!
Szeretettel kívánom! Marcsi

verbena írta...

Marcsi, köszönöm a kedves szavakat, sztem is otthon illata az a sütemény illatával kezdődik.

Vizicsibe, sztem nálatok is nagyon fogja a család imádni, nekem már odatették a karácsonyi süti listára.

Amúgy most, hogy egy éjszakát hűlt a maradék, határozottan úgy néz ki, ahogyan kellene, szóval ha tudjátok:legalább egy éjszakát tartsátok a hűtőben. :)