2013. szeptember 19., csütörtök

majdnem szabadság

Úgy jöttek össze a múlt heti és az eheti szabadnapok, hogy 6 napom volt egyben. 
Kész szabadság. :) Tele voltam tervekkel, hogy na-majd-most mindent megcsinálok, amit már tologattam egy ideje, és egy családi kiruccanást is jó lett volna megejteni.

De az idei első -még nem hurrikán, de majdnem- őszi "szél" vasárnapra elérte az országot, 80-100 km-es szelekkel, meg esővel.. így hiába volt szabad a hétvége mindenkinek, maradtunk a sejhajunkon.
Hétfőn meg beindult Tominak is az egyetemi élet, (Hannus csak 23.-án kezd) - érdekes látni, ahogy hirtelen "felnőtt" lett. 
Megkapta az ösztöndíj papírt, nagyon szép kis summát fog kapni, így már megy a tervezés, hogy mire költse majd a sok félretett pénzét..  :))) 
Igaz, csak október közepén utalnak neki, így addig mi vesszük meg a heti vonatjegyét (€ 88 ) és a könyveit.

Amúgy a kurvamörfi .. mert ugye mikor romoljanak el dolgok...? Hát persze, hogy szeptemberben, amikor minden fillérre szükség van. 
Ezen a héten elromlott -tönkretettük:

  • a konyhai aprítóm
  • a fényképezőgép - a vaku funkciója (leejtettük, így a garancia felejtős..)
  • fúrógép
  • Tomi laptopja 
Amúgy nagytakarítottam ezeken a napokon, a felső szintet rendbe végtam, selejteztem, és átköltöztettük Jancsit a neki szánt szobába. Eddig az tanulószobaként és raktárként funkcionált, volt mit dzsuvázni. 
Egész jól sikerült berendezni, ahhoz képest, hogy csak a meglévő cuccokat tologattuk-rendezgettük el.
Persze szerintem kellene már menni megint az IKEA-ba :) hiszen olyan sok dologra lenne szükség. 
De legyünk realisták: 95 nap múlva Karácsony, addig még jönnek a tesómék is, meg Halloween is lesz, meg szülinap, meg házassági évforduló.. szóval ha majd lesz felesleges pénz, megyünk, és jól szétvásárolom majd magamat. :D 
Ma amúgy megérkezett az játékbolt Karácsonyi katalógusa.. de jóóó.. :O

Próbáltam ez alatt a pár nap alatt elintézni végre az elmaradt oltással kapcsolatos dolgokat, meg utánajárni, hogy mégis meddig lesz még Jancsi várólistán..
Nos, az oltással az van, hogy a két ország közti különböző oltási rendszernek köszönhetően a kissrácoknak kimaradt egy pár oltása. Gondoltam utánajárok, hogy mit kéne tenni. Lehet, h jobb lenne, ha oltásellenes lennék, de megriaszt a szamárköhögés-járvány és a kanyarójárvány, ami bizony itt is és Angliában/Skóciában is megjelent.
Szóval kell a fiúknak oltás. De mivel nem időben vannak, ezért ún. pótoltást kellene kapniuk.. de ezt a HSE (az itteni OEP) ki akarná velünk fizettetni.. Viszont ezek "kötelező" azaz itt "erősen ajánlott"-nak nevezett, ingyenes oltások.  A GP szerint meg nem kéne, hogy fizessünk.
Szóval futom a köröket, hogy akkor most kell-e fizetni vagy sem. 
A kórházat pedig majd a nővér megpróbálja felhívni, és utánajárni, mert én nem jutok el a prof titkárságáig.

A nagyon meleg nyárnak köszönhetően a megszokottnál sokkal-sokkal több darázs volt augusztusban, és egész idáig sikerült elkerülni, hogy bkit is megcsípjen.. Tegnap megcsípett a térdemnél egy, vhogy alulról felszállt a nadrágszáron (OK, ez elég furán hangzik, de így volt) és ahogy éreztem, hogy vmi ott mászik, odanyúltam és 2 helyen is megcsípett. Szép buci lett a térdem, és mára az izületeim is nagyon fájnak a csípés környékén. 

Szóval a majdnem szabadság szépen eltelt, igen gyorsan, és bár tudom, hogy egy csomó mindent csináltam, mégis tele vagyok lelkiismertfurdalással, hogy mennyi mindent NEM csináltam meg..


1 megjegyzés:

verbena írta...

Szia D, :)
Elvileg ez amolyan közös blog, vannak Alan-bejegyzések is, màs betűtípussal és az ő stílusàban, de tény, h főként én írok ide.
Kicsit besűrűsödött az élet, de adok életjelet ma-holnap.:)
Köszi, h figyelemmel kísérsz itt is minket :) az meg nagyon jól esett, amit írtàl Alannel kapcsolatban.:) üdv neked is!