2013. március 19., kedd

Fül-orr-gégészet I.

Múlt csütörtökön jött a levél a helyi kórházból, hogy a következő keddre (mára) kapott Jancsi időpontot.
Ne menjünk bele olyan apróságokba, hogy majd' egy éve várunk az időpontra, és 2 munkanappal előbb képesek csak szólni... 
Szerencsére épp szabadnapos voltam, így "csak" Jancsinak nem kellett suliba mennie, a kisebbek elhozatalára pedig megkértük Tomit..
Az időpontot elvileg egy olyan profhoz kaptuk, akiről a háziorvosom áradozott, hogy milyen jó és ő is hozzávitte a kisfiát. Szuper.
Az apró hiba az, hogy a prof helyett másik doki volt, aki elfelejtett bemutatkozni. Egyfolytában azzal foglalkozott, hogy az elmúlt 4 évben hányszor volt már mandulagyulladása Jancsinak, és hányszor szedett AB-ot.. mikor azt mondtam, hogy kb évente 4szer, akkor rámförmedt, hogy pontos számot mondjak.. bazzeg. Mondtam neki, hogy nem tudok pontos számot, ott a levél a dokinktól, és hogy 6 hete pl. mandulagyulladása volt a gyereknek. Ezen ellovagolt még egy kicsit, majd nekem esett, hogy tudom-e milyen veszélyes a mandulaműtét.. Mondtam, hogy igen, és ezért vagyunk itt, mert ő a szakorvos, és ő neki a dolga eldönteni, hogy kell-e a műtét vagy sem.
Amúgy ekkor megkérdeztem, hogy bele is fog-e nézni a gyerek torkába, vagy csak elmélkedünk. 
Belenézett.
Majd felvette a várólistára.
ÉN nem vagyok szakember, de tudom, hogy nem normális ennyi mandulagyulladás, és látom, hogy néz ki szegény gyereknek a mandulája: nem olyan, mint Marcié vagy Benié vagy Karié.. nagy, undi, mirigyes..
Elvileg 4 hónapos a műtéti várólista.
Elvileg kapunk majd levelet a kórházból a pontos dátummal.. csak remélem, hogy nem 2 nappal előtte fognak szólni. És azt is, hogy ez a paki faszi csak beugrós, és nem ő fogja műteni Jancsit.

Nem élünk még itt olyan régóta, hogy nagy tapasztalatunk legyen így az eü terén, de ami feltűnt az az, hogy baromi nagy feneket kerítenek  a papírmunkára. Pl. most kb 25 percet voltunk a dokinál, de a pácienssel annyit foglalkozott, hogy belenézett a torkába. A füle-orra kimaradt.. 
A másik, ami még nagyon fontos minden új helyen, h mi a vallásunk..vajon, ha azt mondom majd egyszer, hogy zsidó vagyok majd más kezelést kapok? Vagy a muszlim doki nem nyúlna hozzám? Mi  a f*szért fontos ez? Ha elpatkolok, kit hívjanak hozzám..?


Nincsenek megjegyzések: