2012. február 28., kedd

Receptek

Túrós lepény - Tomi módra

Tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg darált dió
  • 10 dkg porcukor
  • 3 tojássárgája
  • vaníliás cukor
  • citrom reszelt héja
Töltelékhez:
  •  70 dkg túró
  •  40 dkg alma
  •  20 dkg vaj
  •  20 dkg cukor
  •  3 tojásfehérje
  • 3 dkg búzadara
Az eredeti receptet Tomi átdolgozta, így azt ide sem linkelem. 
A tésztához valókat szépen kimérte, egy nagy edénybe öntötte és összedolgozta.
A túrót, a vajat, a cukrot, a búzadarát összekeverte, az almát meghámozta és felkockázta,majd azt is a túróhoz adta. A fehérjékből kemény habot vert, és ezt is hozzá keverte a túróhoz. 
A tésztát kinyújtotta, és tepsibe tette (ez a mennyiség az ún gáztepsihez elegendő).  200 fokra előmelegített sütőben sütötte 10 percet. Ezután kivette, rákente a tölteléket, és jó 40 percig sütötte.
Mivel nem kapott tésztatetőt, így kissé kalóriaszegényebb lett, de ha valaki a klasszikus lepényt részesíti előnyben, akkor a tészta hozzávalóit duplázza meg.
FRENETIKUS süti. :) A klasszikus ízek, kicsit más köntösben. VIGYÁZAT: NAGYON FINOM!

Raspberry dessert cake -a lá Kari

hozzávalók:
  • 250 g étcsoki, darabokra törve
  • 225 g sótlan vaj, plusz egy kevés még a kivajazáshoz
  • 1 evőkanál erős kávé
  • 5 tojás
  • 100 g cukor
  • 85 g sima liszt
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 175 g málna, plusz a szervírozáshoz pár szebb darab
  • porcukor és tejszínhab, szintén csak a szervírozáshoz
160 fokra előmelegítette a sütőt, kivajazott egy 23 centis tortaformát és az aljára sütőpapírt vágott.
Egy lábosba beletette a csokit, a vajat és a kávét, majd gőz fölött felolvasztotta.
Amikor a csoki elolvadt, félretette kicsit kihűlni.
A tojásokat (egyben, nem szétválasztva) és a cukrot egy másik edényben habverővel addig keverte, amíg az kifehéredett és megkeményedett. (kb 5 perc gépi habverővel). Ezután óvatosan belekeverte a csokimasszát.
Egy újabb edénybe kimérte a lisztet, beletette a fahéjat, majd az egészhez lassan hozzákeverte a csokis-tojásos mixet.
Ezután az egészet beleöntötte az előkészített tortaformába, a tetejére szórta a 175 g málnát, majd 35-40 percig sütötte (tűpróba).
Tálaláshoz porcukort szórt a sütire, tejszínhabot nyomott rá és málnaszemekkel díszítette.
ISTENI CSOKIS SÜTI, érezni a tömény csokit, csokiimádóknak szigorúan javasolt a kipróbálása. :)







9 megjegyzés:

malyvacsiga írta...

Elsőnek a túrósat fogom megsütni, az olyan nekünk való mennyiség.;-)

P.s.: utálom a lenti robot-tesztet: egy csomószor nem találom el, a mőltkor négyszer(!) próbálkoztam, mire elküldte.

verbena írta...

Igen, az tényleg nagycsaládos mennyiség, viszont a csokis az olyan tömény, hogy hihetetlen, de elég EGY szelet mindenkinek. :)

A robot izét nem értem.. van olyan itt?? vagy mivel én eleve be vagyok ilyenkor jelentkezve a blogspotra, ezért nem kéri..?
Mert elvileg annyi van csak beállítva, h google-fiókkal rendelkezők szólhatnak hozzá.. :S :S

verbena írta...

OK, kijelentkeztem és látom, hogy van ez borzasztó szóellenőrző-izé.. utánajárok, h hogyan távolítsam el, de még se jöjjön minden spamelő ide..

Napocska írta...

nagyon jól néznek ki a sütik , a recept én is elmentem hamarosan nálunk is elkészül.

verbena írta...

Napocska :))))) köszi a nevükben és jó sütést neked is :))

Mcs, eddig nem jöttem rá, hogy tudom kizárni a szóellenőrzést.. majd belemélyedek, ha csendes lesz a ház (muhhahha)

Vizicsibe írta...

Tervezés-Beállítások-Megjegyzés
Szóellenőrzés "nem"

Köszi a recepteket, biztosan meg fogom őket csinálni, mert nagyon igéretesnek tűnnek. :) Legközelebb Alíz szülinapja lesz, majd akkor elővezetem őket, mint ír sütik. :):):):):):)

verbena írta...

Csibe, így kerestem ezidáig, mondtam is, h OK szőke vagyok, de azéééé nem ennyire.. .. oszt eszembe jutott, hogy biztosan a régi kezelőfelületen még be lehet ezt állítani.. slőn.. átállítottam a régi-re, és ott kb 5ször több beállítási lehetőségek vannak..
Jó sütögetést neked is, és köszi a tippet :)

Mcs, elvileg akkor kiszedtem...

Vizicsibe írta...

Igen, most már nincs ez a borzalmas szóellenőrzés én is többször próbálkoztam mert nem mindig sikerült kiolvasni elsőre. :):)
Pedig nem vagyok spam :):):)

verbena írta...

király :)