2025. június 1., vasárnap

telefon

 Nem is tudom milyen régóta vagyunk a Vodafonenál mobil előfizetésben. De nagyon régóta. Azonban mostanában rádöbbentünk, hogy tulajdonképpen semmivel nem ad többet a drága előfizetés, mintha minden hónapban feltöltögetnénk magunkat. Így arra jutottunk, hogy akkor átmegyünk az előfizetésről a töltögetésre, ne legyünk a saját pénzünk ellenségei….hiszen már havi 120€nál tartottunk, mint havi előfizetés kettőnknek, úgy hogy gyakorlatilag semmire nem használjuk a telefont, csak adatforgalomra. Mindenki messengeren, whatsappon, snapchat-en kommunikál már. Volt már, hogy egyszer én átvonultam egy másik céghez, de annyira nem volt térerő sehol, hogy végül visszamentem a vodafonehoz. Akkor úgy volt, hogy szépen megvártuk, hogy lejárjon a szerződés, és lemondtam. Közölték, hogy ja, 30 napos felmondási idő van. Tehát egy hónapot még akkor is kellett fizetni pluszban. Ezért aztán most egy hónappal a szerződés lejárta előtt jeleztük a cégnek, hogy ezt szeretnénk. Mármint Verus, hiszen az ő neve alatt fut mindkét előfizetés. Most lepattintották, hogy nincs felmondási idő, csak ha meg akarjuk szüntetni a szerződést. Ha csak módosítani akarjuk, akkor nincs ilyen, akkor jelentkezzünk, ha már lejárt a szerződés.

Persze a jelentkezés, az a chat robotot jelenti, esetleg egy Pakisztánban, valami teremben többezredmagával ülő, éhbérért dolgozó valakit. Igaz, az ország tele van vodafone boltokkal, de mint kiderült, ott csak vásárolni lehet. Szerződést kötni. Elköteleződni. Aláírni két évre. Azt. Minden másra csak ingatja a fejét a szemüveges, húszéves okostojás eladólány/fiú, hogy ja, azt a chat-en kell intézni.

Meg kellett várni tehát, hogy eljöjjön a nap, amikor lejár a szerződés. Ez ma volt. Verus rászánta magát, és nekiállt a chat-bottal a harchoz.  Mert miután egyáltalán sorra kerül, (minimum fél óra), jön az, hogy kifaggatják, hogy kicsoda, mit akar, és egyáltalán hogy képzeli. A robot után következett valami ember a csetvonal másik végén, aki szintén értetlenkedett, hogy mi van. Miért akarunk váltani az előfizetésről a feltöltősre. Kérdezem én: MI A RETEK KÖZÜK VAN HOZZÁ…???....Miután Verus minden adatot megad, köztük például a kódot, amit elküldenek a telefonra, amin folyik a cset….közli, hogy akkor továbbítja a kérést a nemtudommilyen team felé, akik majd 48 órán belül felveszik a kapcsolatot. Na ekkor szegény Verusnál is lefőtt a kávé, hogy mi az hogy kérés….basszus, ha letelt az aláírt két év, akkor joga van az embernek döntést hozni, mi az, hogy továbbítja a kérést…..A válasz az volt, hogy jó, akkor telefonáljon…megadtak egy számot. Verus hívja, persze automata….AI….kezdődik elölről az egész cirkusz. Verus artikulálva közli, hogy élő emberrel akar beszélni. Némi várakozás után sikerül is egy emberrel beszélnie. Újra, nem tudom hanyadszor mondja el, hogy ki , és mit akar. A munkatárs közli, hogy akkor várjon kicsit, mert ellenőriznie kell, hogy meg tudják a kérést csinálni…merthát vasárnap van. Na bazdmeg…..

Végül sikerült. Komolyan, egy rossz paródia volt az egész cirkusz. Nevetséges, hogy az egész országban nincs egy olyan iroda, ahova be lehetne ballagni, hogy akkor oké, ez és ez vagyok, intézzék el, amit szeretnék. Végig kell menni ezen a kálvárián az automata csetrobotokon, a pakisztáni csetelőembereken, a mesterséges intelligencia által megtestesített hangon keresztül ahhoz a valakiig, aki képes megcsinálni – már persze ha nincs az Úr napja, vagy esetleg sziktóber, vagy épp nincs a Föld órája, vagy a Madarak és a Fák napja. Röhej. Soha többet nem kell előfizetés.


Nincsenek megjegyzések: