2018. augusztus 5., vasárnap

Románia 3-4-5. nap

Hát, mint később kiderült, Marci csak az első fecske volt….tulajdonképpen Jancsi és Tomi kivételével mindannyian beharaptuk ezt a –valószínűsíthetően – nyári vírust. Törcsvárra érve Verus lett rosszul, majd nem sokkal később Beni is. Az éjszakánk arról szólt, hogy 5 percenként rohantunk fel az emeletre, mert Beni vagy felül, vagy alul adott ki mindent. Kimerítő volt. Valahogy másnapra rendbejöttünk, és el tudtunk menni megnézni a Drakula várat, pedig iszonyat tömeg volt, és az ég is ránk szakadt...további nehezítés volt, hogy a házhoz vezető utat elmosta az eső, így csak komoly erőfeszítéssel tudtunk az autókkal beállni, és Tomi bérelt autóját hoztuk csak le közös erővel az útról, és ő ingázott a csapattal a vár és a szállásunk között. Maga a vár egyébként nagyon impresszív volt, csodálatos bútorok, rejtett folyosók, pazar kilátás....de embertelen tömeg. Nagyon felkapták a helyet, millió kis árus veszi körbe, ezerféle apró szokásos szuvenírbolt, hűtőmágnes, bögre, kiskép, póló, stb....Visszatérve meglepve vettük észre, hogy 4 munkás az utat csinálja, ezek szerint intézhetett valamit a szállásunk tulajdonosa. A szállásunk egy négyszintes villa volt, csodálatos kilátással a Fogaras-ra, lélegzetelállító volt, ahogy a felhők beültek a nagy hegyek közé. Sajnos az állapottal és a tisztasággal voltak komoly problémák....ahogy a technikai jellemzőkkel is. Talán a legviccesebb az volt, amikor biliárdozás közben egyszercsak a padlóból 30-40 centis magasságba törő vízsugár indult el, majd szépen elcsendesedve pár centis vízréteget alkotott a szalagparkettán....a kiváltó ok az volt, hogy kihúzták a dugót a gyerekek a fürdőkádból....
Másnap reggel indultunk, és utunk a Tordai sóbányába vezetett, ahol megállapíthattuk, hogy itt is embertelen tömeg van. Sorbanállás a jegypénztárnál, a liftnél...mindenhol. Ellenben a látvány csodálatos volt, szavakkal, de képekkel sem lehet visszaadni hűen. Sajnos én (Alan) nem annyira élveztem, mert eddigre sajnos kezdtem furán érezni magam. Mire kijöttünk a barlangból, már ápolásra szorultam, feküdnöm kellett, és vezetni sem tudtam. Elindultunk tovább, de félre kellett állnunk egy pihenőnél, Verus megágyazott a füvön, lefektetett.... rázott a hideg, lázam volt, és nem tudtam lábraállni. Több mint egy órás kényszerpihenő után indultunk tovább, de nem sokkal később a barátaink is jelezték, hogy gond van, ők is rosszul érzik magukat. Innentől kicsit összefolytak a dolgok. Lassan haladtunk, 5 percenként megállva, egymás ápolva-támogatva, közben ránk sötétedett, a román egysávos borzalmas állapotú utakon kamionok között próbáltuk betartani a szabályokat és nem gyorshajtani, és nem tengelyt törni a rettenetes kátyúkban....a terv az volt, hogy már nem állunk meg a célig, de úgy döntöttünk nem hívjuk ki a sorsot magunk ellen, úgyhogy Temesváron egy hotelben megszálltunk éjjel kettőkor. Ironikus módon ez a sebtiben talált hotel volt a legpozitívabb szállás a "Keleti Blokkban". Apartmanok, klíma, folyamatos melegvíz, felszerelt konyha, tágas és modern bútorok, kényelmes ágyak, és a staff éjjel kettőkor is képes volt mosolyogni....és végre beszéltek angolul is. Itt kihevertük magunkat, és részben regenerálódva indultunk tovább dél körül Magyarország felé. Délután ötre értünk haza.

Lazac írta...

Hát nem a legjobb élményekkel zártátok ezt a keleti szektort. Remélem ezután minden jobb lesz már. Jobbuljatok! :*