2009. november 11., szerda

bread and butter pudding

Tegnap Gy-ék beugrottak hozzánk, és valahogy szóba került ez a süti.
Elmondták, h milyen egyszerű és nagyszerű süti, és h mi az elkészítési módja. Nos: olcsó, egyszerű, gyors és finom.

Ma gyorsan elkészítettem Marci névnapjára, és mielőtt lefotózható lett, el is fogyott, így egy netes fotót csatolok.
Mellette kiokosodtam, hogy ez a tradicionális angol konyha desszertje, de ez a konyha egyáltalán nem áll hozzám közel, így ezért sem találkoztam eddig ezzel... szóval:



Hozzávalók:

1 zacskó (fél kiló) toast kenyér
vaj

2 tojássárgája

1,5 l tej

25-30 deka barna cukor

fél vaníliarúd

(mazsola -mi 7/8-ad arányban nem szeretjük, így kimaradt)

Elkészítés:

A tojássárgájából, tejből, a vanrúdból kikapart vaníliából és a cukor egy részéből (ízlés szerint) egy lágyabb-hígabb vaníliakrémet főztem.


A tűzálló edényt kivajaztam, a toastkenyereket megvajaztam, félbevágtam és a vajas felükkel felfelé letettem az edénybe, majd jól megszórtam barna cukorral (ide jöhet a mazsola is), aztán ismét egy réteg megvajazott kenyér-cukor-mazsola jön, addig míg el nem fogy a kenyér/ meg nem telik az edény.


Eztán nyakon öntöttem a vaníliakrémmel, és mehet is a sütőbe (180 fokra).Kb. 25-30 perc a sütési ideje. (a cukor jól megkaramellizálódjon a tetején.)


Gy-ék előzetes tájékoztatását követve, ellenálltunk a még melegen való megkóstolásnak (pedig nehéz volt, mert csuda finom az illata). Mint írtam, pikk-pakk eltűnt..


Köszönjük a receptet. :))

1 megjegyzés:

Ann írta...

Boldog névnapot Marcinak! :)